пятница, 7 октября 2016 г.

Орієнтовні завдання до Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 3 клас 

Варіант 1 
1. Напиши казку за початком.
Як дятлик провчив ледачого синка
Жив собі у лісі дятлик із сім'єю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх, як дерева лікувати. Старший си-нок старанно вчився. А молодший...
2. Склади ланцюжок слів (6 слів), де останній склад попереднього слова є пе-ршим складом наступного.
Малина, ..., ... .
3. До поданих словосполучень добери словосполучення, в які входять слова з прямим значенням:
гарячий привіт — ...; світла думка — ...; глибока ніч - ...; залізна воля – ....
4. Допиши рядочки вірша.
Небо сонечком сіяє,
зігріває.
радіють,
зеленіють.
Варіант 2 
1. Визнач та запиши кількість звуків у кожному зі слів.
Жолудь - ... зв. Троє — ... зв. Насіння — ... зв. Дзюркіт — ... зв.
Якому зі слів відповідає ця звукова модель: 


-0=0=0
2 . Продовж прислів'я:
Швидко казка мовиться....
Нема товариша — шукай, а ....
Земля чорна, а....
Мудрий не все скаже, що знає, а ду-рень....
3. Поясни значення українських на-родних висловів:
Закарбувати на носі - ....
Двох слів докупи не зв'яже — ....
4. Як називають одним словом:
Заклад, де виготовляють і продають ліки - .... Сильний дощ — ... . Топлене сало — ... . Багато корів — .... Суху траву — ....
5. Склади текст за поданою кінцівкою.
Я дуже люблю і поважаю свою маму. Коли вона про¬читає мій твір, то зрозуміє, як я її люблю, хоч дуже рідко кажу про це.
Варіант 3
1. Склади текст. Добери заголовок.
Як тільки спаде надвечір'я, солов'ї тут змагаються співочим хистом.
Зійди у травні на Тарасову гору.
І слухають цю солов'їну хвалу Кобза-реві Дніпро, українське широке поле і вся Україна.
І тебе зачарують співом солов'ї.
З кожного гаю лине своя солов'їна пісня.
Варіанти заголовків: "Солов'ї"; "Та-расові солов'ї"; "Навесні".
2. До слів — назв предметів добери слова — назви ознак.
Осінь - .... Слово — ....
3. Відгадай слово.
Перший звук у цьому слові — приго-лосний, моя пара [з].
Другий звук — у ненаголошеному складі наближається до [е].
Наступний звук - сонорний приго-лосний, він є у слові пісня.
Голосний вказує на попередній м'який приголосний, він є у слові біль.
Приголосний, який завжди м'який.
(Синій).
4. Запиши слова у два стовпчики: споріднені слова і слова у різних гра-матичних формах.
Білий, білого, побілка, білизна, білому, білити, біленький, білим.
5. Миколка припустився помилки у своїх записах. Виправ і запиши слова правильно.
Бирези, шчедрий, зкинути, бесстраш-ний, лотчик, мор'як, льє, сидиш, библіо-тека.
Варіант 4 
1. Запиши приклади слів до поданих звукових
моделей:
[ = о - - о], [- о = о - о], [- о - о = : о], [- о = : о].
2. Придумай речення зі словами:
правіки, пергамент, осоння, веретенце.
3. Утвори словосполучення, з'єднавши слова, які підходять за змістом:
табун овець стадо коней
зграя дітей група птахів
отара бджіл рій корів
4. Склади і запиши розповідь за зачи-ном і планом.
Їдальня для птахів
Петрик протягом літа й осені збирав зернята. З'їсть яблуко, а насіння вибере і сховає в торбинку. Вибирав зернята із дині та гарбуза.
А взимку Петрик...
План
1. Заготівля зернят.
2. Облаштування годівнички.
3. Підгодівля пташок.
4. Пташиний бенкет.
5. Вдячні пташки.
5. Утвори групу споріднених слів з коренем -мол-.
Варіант 5 
1. Поясни зміст фразеологізмів:
Як грім із ясного неба — ....
Обвести навколо пальця — ....
Сидіти як на голках — ....
Сім п'ятниць на тижні — ....
Склади речення з одним із них.
2. Склади фразеологізми із назвами тварин:
заєць + душа — ...;
вовчий + ... - ...;
ведмежа + ... - .... .
3. Склади казку "Чому ялинка зелена?" за поданим початком і кінцівкою.
Завітала до подвір'я Зима. Вона побачила, що Осінь славно потрудилася. Спить березовий гайок, пташки замовкли. Тільки Ялинка не хоче скидати зелених хвоїнок. Розгнівалася Зима … … .
А Ялинка і тепер стоїть зелена.
4. Напиши твір за кінцівкою на тему "Нерозлучні друзі".
Якщо хочете їх побачити разом, прокиньтеся вранці. Вони завжди нерозлучні. Вночі відпочивають разом. А вдень Троянда ховає подругу у свої пелюстки, бо та боїться Сонця.
5. Склади казку на тему "Що сниться Проліску під снігом".
6. Напиши текст правильно, визна-чивши початок і кінець речень.
З бузком у нас пов'язані спогади про місяць травень тоді природа постає у всій своїй красі кущі й дерева одягають-ся в пахучу зелень на луки вибігають яскраві квіти у лісі дзвінко щебечуть пташки тріпочуть крильцями метелики.
Варіант 6 
1. Словниково-логічний диктант — гра:
Ділянка землі, засіяна травою в парках, біля садиби —....
Глиняна посудина для приготування їжі в печі -....
Скляний посуд для вживання напоїв — ....
Приміщення у житловому будинку, де тримають хатні речі —....
Електричний прилад для розрівню-вання тканини - ....
2. Спиши, постав наголос у словах:
олень, вірші, множник, український, читання, забавка.
3. Постав слова у формі звертання:
друг — ... ; Галя — ... ; сусідка — ... ; Тетяна Васи¬лівна —...;
бабуся —...; Валерій Андрійович —...; Дмитро —...; Олег Ігорович —....
4. Поясни значення слів:
беручкий, затям, довкілля, рожа, свита, калита, цебро, діжа, дядько.
5. Напиши невеличкий твір на тему: "День, який мені найбільше запам'ятав-ся".
Варіант 7 
1. Напиши листа улюбленому літератур-ному герою.
2. До слова говорити словник подає 70 синонімів. А скільки ти зможеш дібрати? Запиши.
Говорити — ..., ..., ... , … .
3. Постав правильно наголоси у словах:
випадок, подруга, центнер, дрова, закладка, шофер, виразно, листопад, одинадцять, український.
4. Склади розповідні речення зі словами:
біль, картатий, фіранка, ожина.
5. Запиши три улюблених прислів'я вашої сім'ї. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий